غذا های فرانسوی
آريا1+5

غذا های فرانسوی 

 

 

 ---- سالاد هويج ----

 

http://marshal-modern.ir/Archive/12849.aspxاين سالاد مغذي و ساده از پيش غذاهاي شيك و كلاسيك فرانسه محسوب ميشه كه البته در سراسر دنيا اين سالاد خوشمزه رو درست مي كنند. زمان آماده شدنش هم ده دقيقه است.

 

مواد لازم :
1 قاشق غذاخوری آب لیمو
1 / 2 قاشق چای خوری خردل
3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
500 گرم هویج و پوست پرتقال رنده شده يا باريك بريده شده
1 / 4 قاشق چای خوری نمک
1 / 8 قاشق چای خوری فلفل سیاه
1 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

 


طرز تهیه :
در یک کاسه کوچک آب لیمو ، خردل و روغن زیتون را با هم بزنيد تا زمانی که سس کاملا مخلوط شود. پوست پرتقال و هویج رنده شده را هم بزنید و نمک ، فلفل و جعفری را به هويج اضافه كنيد. سپس سس آماده شده را روي موار بريزيد. نيم ساعت در يخچال قرار دهيد و سپس سرو كنيد.

 

 

 

 ----- سوپ تره فرنگي ------

http://marshal-modern.ir/Archive/12850.aspxمواد لازم :

 

 5 تره فرنگی شسته شده و خرد شده (استفاده از قسمت سفید)
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 لیتر آب گوشت يا مرغ
4 سیب زمینی ، پوست کنده و خرد شده
نمک و فلفل به مقدار لازم
1 لیوان شیر
4 / 1 فنجان خامه ي غليظ
1 دسته پيازچه خرد شده (برای تزئین کردن)

طرز تهيه : 
تره فرنگي را در روغن زيتون 5 دقيقه سرخ كنيد اما برشته نشود. آب گوشت ، سیب زمینی را با نمک و فلفل مخلوط كنيد و 20 دقيقه بگذاريد بپزد تا جوش بيايد و قل قل كند. سيب زميني ها را امتحان كنيد كه پخته و نرم شده باشند. از روي گاز كنار بگذاريد تا كمي سرد شود. مواد را با رد كردن از صافي، صاف كنيد تا فقط مايع آن باقي بماند.خامه و شیر را به مواد اضافه كنيد و بگذاريد گرم شود بدون اينكه بجوشد. سپس به مدت دو ساعت بگذارید تا کاملا سرد و خنک شود. آن را با پيازچه تزئين و سرو كنيد.

 -------------- تورندو --------------

 

http://marshal-modern.ir/Archive/12851.aspx

 

مواد لازم :
فیله گوساله 250 گرم
پیاز یك عدد
سیر له شده یك تا دو حبه
زرده تخم‌مرغ دو عدد
ترخون و گشنیز خرد شده سه تا چهار قاشق غذاخوری
سس گوجه‌فرنگی نصف پیمانه
فلفل‌سیاه یك قاشق چایخوری
سركه نصف پیمانه
كره آب شده 100 گرم
روغن مایع یك قاشق غذاخوری
قارچ 100 گرم
نمك و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه  :
گوشت را نیم ساعت در فلفل بخوابانید. پیاز و سیر را در ظرف مناسبی بریزید. سپس سركه را با مقداری آب، سس گوجه ‌فرنگی و كمی نمك روی حرارت كم بگذارید تا بجوشد و آب آن تمام شود. سپس آن را بردارید تا خنك شود. زرده تخم‌مرغ را با دو قاشق آب و كمی نمك هم بزنید و به روش بن ‌ماری داغ كنید. كره را كم‌كم اضافه كنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا سسی مانند مایونز، غلیظ به دست آید. سپس ترخون و گشنیز را با پیاز، سیر پخته شده و قارچ به مواد اضافه كرده و هم بزنید. روی گریل یا یك تابه سنگین، مقداری روغن بریزید و تورندو ‌را در تابه یا گریل گرم بیندازید. پس از دو، سه دقیقه برگردانید و پس از سه دقیقه دیگر نمك بپاشید و بردارید. تورندو آماده است، سس را در ظرف جداگانه‌ای كنار ظرف تورندو بگذارید و با نان سفید، سیب‌زمینی پخته یا سرخ كرده‌ روی میز بگذارید و سرو كنید.
 

 

نكته :‌ براي آن دسته از خوانندگاني كه تازه به جمع ما اضافه شدند بن ماري توضيح داده مي شود.

 

بن ماری : گرم کردن و حل کردن مواد غذایی روی بخار آب را طریقه بن ماری میگویند . مثال: محتوی ظرف غذا را در ظرف آبی قرار داده و آن را روی حرارت اجاق گاز قرار میدهیم تا آب آرام آرام بجوشد و غذای سرد به این وسیله گرم شود و این بهترین و بهداشتی ترین روش برای گرم کردن غذا و حل کردن شکلات می باشد . 

 

 

 

 ------------ راتاتوي -------------

راتاتوي نام همان انيميشن زيباست درباره يك موش آشپز ولي در واقع راتاتوی نام نوعی غذای آب پز است که آن را با بادمجان ، کدو ، فلفل سبز ، گوجه و بعضی وقت ها گوشت می پزند.

مواد لازم :

 

بادمجان حلقه شده 1 كیلو 
قارچ حلقه شده 500 گرم 
سیب زمینی حلقه شده 2 عدد متوسط 
پیاز متوسط 1 عدد 
فلفل دلمه ای 1 عدد 
سبزی معطرجعفری - گیشنیز - مرزه - نعنا) 4 قاشق غذاخوری 
گوجه فرنگی 4 عدد 
نمك ، فلفل و ادویه به میزان لازم 
آبلیمو 2 قاشق غذا خوری 
رب گوجه 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه : بادمجان ها را به صورت راه راه پوست كنده حلقه حلقه می كنیم روی آنها نمك پاشیده 1 ساعت در یخچال میگذاریم تا تلخی آن گرفته شود سپس آب كشی كرده با دست كمی فشار می دهیم و سپس در روغن سرخ می كنیم . سیبزمینی ها را پوست كنده حلقه حلقه می كنیم و سرخ می كنیم قارچ ها را هم حلقه كرده و با حرارت بالا تفت می دهیم پیازرا هم تفت می دهیم تا شفاف شود . بادمجان ها را ته ظرف نسوز چیده روی آن كمی سبزی می ریزیم بعد سیب زمینی هارا چیده روی آنها سبزی می پاشیم ردیف بعدی پیاز و دوباره سبزی سپس قارچ ،سبزی بعد گوجه دوباره سبزی و در آخرفلفل دلمه ای حلقه شده سپس رب گوجه را تفت می دهیم بعد نصف لیوان آب + آب لیمو به آن افزوده به سبزیجات اضافهمی كنیم روی آن را با آلومینیوم فویل پوشانده در فر 175 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت می پزیم.

 

 

 

 ---- پلو سنتي ليموزين ----

 

مواد لازم :
هویج تازه (رنده شده )3 عدد
برنج 4 پیمانه
نخود فرنگی 150 گرم
كشمش 1 پیمانه
پیاز بزرگ خرد شده 2 عدد
مرغ 3 تكه بزرگ
هل كوبیده 1 قاشق چای خوری
ادویه به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی 6 قاشق غذاخوری
روغن برای سرخ كردن به مقدار لازم

طرز تهیه :
در ابتدا تكه های مرغ را سرخ می كنیم و جدا می گذاریم . پیاز را نیز جدا سرخ می كنیم . برنج را یك ساعت قبل از پخت در آب سرد می خیسانیم و سپس آن را نیز جوشانده و در آبكش میریزیم تا آب خود را خوب پس بدهد. سپس در ظرفی بزرگ پیاز سرخ شده , مرغ سرخ شده , هویج رنده شده به همراه كشمش و نخود فرنگر و همین طور رب گوجه فرنگی و ادویه جات و هل را اضافه كرده و در آخر كار برنج آبكش شده را نیز افزوده و همه را خوب مخلوط می كنیم و با حرارت كم می گذاریم تا دم بیاید.

بلان مانژه ----

و حالا يك دسر خوشمزه بنام Blanc Manger  كه بد نيست بدونيد در زبان فرانسه Blanc به معناي سفيد و Mangerبه معني خوردن و خوراكي هست.

 

http://marshal-modern.ir/Archive/12866.aspxمواد لازم براي 12 نفر :

 

شکلات سفيد 200 گرم 
نشاسته ذرت دو سوم پيمانه 
شکر 2 پيمانه سرخالي
شير سرد 6 پيمانه 
وانيل يک هشتم قاشق چايخوري 
کمپوت آناناس و توت فرنگي به مقدار لازم

 

 

 

طرز تهيه :

 

ابتدا شکلات را رنده يا ريز خرد کنيدشکلات رندهشده را با نشاسته ذرت و شکر مخلوط نموده سپسشيرسرد را به تدريج اضافه کرده هم بزنيد و روي حرارت کم قرار دهيد، تا به جوش آيدبيست دقيقه رو حرارت کم، همبزنيد تا مايه اي يک دست و غليظ به دست آيدمانند (غلظت ماستسپس وانيل را اضافه کرده هم بزنيد واز رويحرارت برداريدمايه را به دو قسمت مساوي تقسيم نموده، يک قسمت را به رنگ ليمويي و با کمپوت آناناس خرد شدهمخلوط نموده و قسمت ديگر را به رنگ صورتي و با ميوه توت فرنگي مخلوط نماييدهر قسمت را جداگان داخل والوان هايکوچک بريزيد و در يخچال قرار دهيد تا ببندد.در ضمن اين دسر خوشمزه رو مي تونيد با كمپوت و هر نوع ميوه ي قرمز رنگي مثل انار و شاتوت و ... درست كنيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 16:6 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان